Gå direkt till innehåll
Rusta på Stockholms Centralstation

Blogginlägg -

Rusta på Stockholms Centralstation

För andra året i rad öppnade Rusta en pop-up på Stockholms Centralstation. Rusta ”För en magisk jul” var årets tema när Rusta erbjöd allt man kan önska sig för sin julpyntning på 150 kvm mitt i centralhallen fyra dagar veckan innan första advent.

- Rusta är störst på julen, med artiklar både för inomhus och utomhusbruk. Ett julevent på Stockholms Centralstation där vi både driver försäljning, inspirerar och engagerar kunderna är ett sätt att visa det, säger Josefine Christiernsson, Media & PR ansvarig.

Nära 60 000 människor såg eventet på nära håll och ca 5% av dem stannade från en minut till en timme i butiken enligt Jernhusens besöksflödesmätning från Bumbee Labs.

- Vi fick en mycket bra synlighet, som i kombination med det stora flödet av människor och vårt julsortiment på plats bidrog till att försäljningen överträffade förra årets, fortsätter Josefine.

Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 150 varuhus i Sverige, Norge, Tyskland och Finland.

- Ett event som detta engagerar många inom bolaget och stärker också den tillsammans anda vi har på Rusta, avslutar Josefine.

Det ska vara enkelt att förnya hemmet på Rusta. I år fylls våra varuhus med mer jul än någonsin, med mängder av belysning, granar och pynt till överraskande låga priser. Allt för att du ska kunna skapa din egen magiska jul!

Ämnen

Kategorier

Presskontakt

Josefine Nord

Josefine Nord

Presskontakt Ansvarig Marknads-PR Sortiment, pressbilder & varuprover +46 (0)70 166 14 80
Cecilia Gärdestad

Cecilia Gärdestad

Presskontakt Ansvarig Corporate PR Koncernkommunikation +46 (0)70 166 48 73

Mycket för pengarna

Vi på Rusta vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa hem- och fritidsprodukter av god kvalitet till lägsta pris.

Sortimentet förnyas ständigt och anpassas kontinuerligt efter trender och säsonger. Rusta marknadsför, utöver kända internationella märken, ett flertal egna varumärken.

Det första varuhuset öppnades 1986 av entreprenörerna Anders Forsgren och Bengt-Olov Forssell som fortfarande är företagets huvudägare. De har båda en gedigen utbildning och bakgrund inom distribution, marknadsföring och detaljhandel. En lyckosam kombination som skapat det som idag är Rusta.