Gå direkt till innehåll
Maxa med mattor i uterummet!

Pressmeddelande -

Maxa med mattor i uterummet!

Under vår- och sommarsäsongen suddas gränserna mellan ute och inne allt mer ut, vilket avspeglas i vårens nya utomhusmattor från Rusta. Innovativa material har gjort det möjligt att skapa mjuka, naturnära mattor som ramar in uteplatsen.

I vår gör Rusta plats för fler sofistikerade och naturnära mattor för utomhusbruk. I sortimentet som består av över 80 mattor, finns även flera modeller i större storlek. Alla utomhusmattor är slitstarka och UV-beständiga för att klara både regn och sol och kan med fördel användas även inomhus.

Nyheterna Olivia och Jennie är tillverkade av PET. Unikt för mattorna är den arbetade känslan, med en yta som efterliknar ull. Även modellen Johanna har samma naturnära kvalité och ett geometriskt mönster som känns igen från populära inomhusmattor.

– Stora matgrupper och loungemöbler ställer krav på större mattor och fler format. I vår erbjuder vi fler utomhusmattor i måttet 170x240 cm, vilket länge har efterfrågats. Vår runda svartmönstrade matta Aurora i sisallook får även sällskap av en pastellrosa variant, säger Mia Dahlberg, produktchef för mattor på Rusta.

Den neutrala färgskalan i grå och svarta toner är genomgående, men även dova pasteller som rosa och grönt syns i sortimentet. Mönsterbilden går åt det klassiska hållet, som i nyheten Filippa i sisallook och Wilma, där den stilrena ramen gjort comeback. För ett mer lekfullt uttryck till uteplatsen finns bastmattan Barbara och bladmönstrade Minna, samt orientaliskt mönstrade mattor.

Alla mattor i sisallook finns i varuhuset från vecka 5, bastmattor från vecka 11.

Ämnen

Taggar


Rustas vision är att bli nr 1. för livet hemma. Rustas sortiment är brett och företaget erbjuder varor inom områdena hem & inredning, gör det själv, fritid, skönhet & hälsa, trädgård och jul – alltid till överraskande låga priser. Rusta är ett svenskt företag och det första varuhuset öppnade 1986 i Gävle. Rusta har i dag mer än 2000 medarbetare, 88 varuhus i Sverige, 19 i Norge och 2 i Tyskland samt 4 inköpskontor i Asien. Rusta omsätter 4,2 miljarder och varje år besöker mer än 20 miljoner kunder varuhusen. RUSTA.com

Presskontakt

Josefine Nord

Josefine Nord

Presskontakt Ansvarig Marknads-PR Sortiment, pressbilder & varuprover +46(0) 70 166 14 80

Cecilia Gärdestad

Presskontakt Ansvarig Corporate PR Koncernkommunikation +46 (0)70 166 48 73

Relaterat material

Relaterade nyheter

Mycket för pengarna

Vi på Rusta vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa hem- och fritidsprodukter av god kvalitet till lägsta pris.

Sortimentet förnyas ständigt och anpassas kontinuerligt efter trender och säsonger. Rusta marknadsför, utöver kända internationella märken, ett flertal egna varumärken.

Det första varuhuset öppnades 1986 av entreprenörerna Anders Forsgren och Bengt-Olov Forssell som fortfarande är företagets huvudägare. De har båda en gedigen utbildning och bakgrund inom distribution, marknadsföring och detaljhandel. En lyckosam kombination som skapat det som idag är Rusta.