Gå direkt till innehåll
​Rusta en av tre finalister i Human Growth Award

Pressmeddelande -

​Rusta en av tre finalister i Human Growth Award


Av hela 48 kandidater återstår endast tre finalister som är nominerade till att bli årets bästa och mest innovativa HR-team 2017. Vinnaren presenteras den 7 november på Passion HR, på Rival i Stockholm. Rustas HR-team prisas av juryn, särskilt för sitt tydliga verksamhetsfokus i allt de gör samt teamets förmåga att lyckas skapa en företagskultur som är densamma på Rustas varuhus, lager och kontor världen över.

- Vi är väldigt stolta och glada över att vara finalister i årets HR-team, särskilt eftersom vi har haft så stort fokus på att utveckla och engagera våra medarbetare. Vi har ifrågasatt och utmanat, allt för att arbetsplatsen ska bli så sammansvetsad som möjligt. Tillsammans är ett av våra viktigaste värdeord. Resultatet syns redan i våra medarbetarundersökningar, men det är väldigt roligt att få ett externt kvitto på arbetet, säger Jozef Khasho, Head of HR på Rusta.

Rustas HR-team har de senaste åren tagit ett stort ansvar för Rustas intåg i Norge och Tyskland, samt varit instrumentella vid konsolideringen av sourcingverksamheten i Asien. Teamet arbetar långsiktigt och kontinuerligt med att bygga förtroende i organisationen. Teamet arbetar nära cheferna och är representerat i samtliga av företagets ledningsgrupper och beslutsfora. Det målmedvetna arbetet har gett konkreta resultat på flera sätt, vilket syns tydligt i Rustas medarbetarundersökningar som visar ett förbättrat medarbetar-, ledarskaps- respektive mångfaldsindex från år till år.

Human Growth Award instiftades av Wise Group för att lyfta fram nytänkande insatser inom HR. Rusta, Santander Consumer Bank och Nordic Choice Hotels är de tre finalisterna och totalt har 48 HR-team nominerats, varav 14 gått vidare till att svara på uppföljningsfrågor. Juryn, som består av representanter från Bisnode, Spotify och Wise Consulting, har sedan träffat fem av teamen och utifrån detta valt ut tre finalister.

Vinnaren presenteras i samband med Passion HR den 7 november, på Rival i Stockholm. För mer information och biljetter till evenemanget: se här.

För mer information kontakta:

Christina Karlegran, Manager Internal Communication & PR, tel: 070-166 48 73, christina.Karlegran@rusta.com

Relaterade länkar

Kategorier


Rustas vision är att bli nr 1. för livet hemma. Rustas sortiment är brett och företaget erbjuder varor inom områdena hem & inredning, gör det själv, fritid, skönhet & hälsa, trädgård och jul – alltid till överraskande låga priser. Rusta är ett svenskt företag och det första varuhuset öppnade 1986 i Gävle. Rusta har i dag mer än 2000 medarbetare, 88 varuhus i Sverige, 19 i Norge och 2 i Tyskland samt 4 inköpskontor i Asien. Rusta omsätter 4,2 miljarder och varje år besöker mer än 20 miljoner kunder varuhusen. RUSTA.com

Presskontakt

Josefine Nord

Josefine Nord

Presskontakt Ansvarig Marknads-PR Sortiment, pressbilder & varuprover +46 (0)70 166 14 80
Cecilia Gärdestad

Cecilia Gärdestad

Presskontakt Ansvarig Corporate PR Koncernkommunikation +46 (0)70 166 48 73

Mycket för pengarna

Vi på Rusta vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa hem- och fritidsprodukter av god kvalitet till lägsta pris.

Sortimentet förnyas ständigt och anpassas kontinuerligt efter trender och säsonger. Rusta marknadsför, utöver kända internationella märken, ett flertal egna varumärken.

Det första varuhuset öppnades 1986 av entreprenörerna Anders Forsgren och Bengt-Olov Forssell som fortfarande är företagets huvudägare. De har båda en gedigen utbildning och bakgrund inom distribution, marknadsföring och detaljhandel. En lyckosam kombination som skapat det som idag är Rusta.